Velikonočně s nejznámější čarodejnicí Petrou Černockou

13.04.2020

Nikdy nic neplánovala. Vše přišlo samo. I role ve filmu Dívka na koštěti . Ráda maluje, chalupaří, hezky se obléká a má ráda humor. Hraje v divadle StudioDva, koncertuje se svým manželem Jiřím Pracným a je svědomitou babičkou.

Jak trávíte Velikonoce, dodržujete nějaké tradice?

Tentokrát dodržuji jen to co po mě stát žádá. Doufejme, že z toho tradice nebude. Jinak mě, přes to krásné počasí, nějak ty Velikonoce s netěší tak jako dřív. To je ale asi případ i jiných mých spoluobčanů, kteří jsou smutní ze situace která zastavila společenský život, který k Velikonocům obzvláště patří. Tak snad napřesrok budu barvit vajíčka pro koledníky. Zatím jsem alespoň vyzdobila stromeček v zahrádce pro trpaslíka.

Petra Černocká s manželem Jiřím Pracným
Petra Černocká s manželem Jiřím Pracným
Roušky mají i trpaslíci
Roušky mají i trpaslíci
Petra Černocká, Lucie Gelemová
Petra Černocká, Lucie Gelemová
Petra Černocká s dcerou Bárou
Petra Černocká s dcerou Bárou

Foto: Jaroslav Hauer, archív Petry Černocké

Barvíte nebo barvila jste vajíčka a máte z dětství nějakou vzpomínku?

Můj tatínek patřil ke generaci levicových studentů, kteří v euforii v době poválečné se nadchnul pro novou ideologii a vstoupil do KSČ. A jak známo komunisté církevním svátkům moc nefandili. Tatínek byl navíc pragmatik, což se u právníka dalo předpokládat. Takže se s Velikonocemi moc nepáral. Maminka ale byla jiná a tak samozřejmě upekla beránka a domácnost tak trochu ozdobila. Ovšem barvit vajíčka mě napadlo až když byla na světě moje dcerka, takže jsme už Velikonoce slavily jak se patří. Jako holka jsem se na Velikonoce těšila především pro to, že budu mít volno ze školy a když už bude teplo budu smět v podkolenkách, běhat venku s holkami po Holešovickém plácku a hrát kuličky.

Co ty letošní, bude přeci jen kvůli koronaviru o něco jiné....

Bude někdo, kdo Vám přijde vyšupat a pro nadílku?

Tak to asi těžko. Leda by můj muž za mými zády někoho ukecal ať to, třeba i s rouškou, zkusí. Někdy je roztomile škodolibý. Ví moc dobře, že právě tento velikonoční rituál upřímně nesnáším.

Co plánujete na letošní léto?

Všechno možné, budu zahradničit na chalupě, občas zajedu na nějaký výlet do okolí a snad budou letos i houby. Manžel mi k narozeninám věnoval elektrické kolo, které je výhodné pro starší dámy. Tak se projedu na chalupě i do míst, která jsem bojkotovala kvůli nesjízdným krpálům. Protože nám před Vánocemi umřel pejsek, tak doufám že už budeme mít i štěňátko. Můj Jiří ale zatím truchlí a váhá jestli si ještě jednoho jezevčíka máme pořídit. V létě mu to ale už asi nedá a pejsek snad bude. Protože jsme přišli na rok o práci, a většinu vystoupení pořadatelé překládají více méně právě až na stejný termín toho příštího, budeme mít dost času štěněti se náležitě věnovat.

Co prvního "hodláte udělat", až se opatření kvůli covid-19 zmírní či zcela zruší?

Když se na tom nedokážou shodnout ani odborníci, tak můj laický odhad kdy to skončí by byl, pokud použiju klišé našich politických veličin, věštění z křišťálové koule. A to u mě (zavedené čarodějnice), do jisté míry může i zdánlivě platit. Takže nic neplánuji, což vlastně umím nejlépe, protože to platí pro celou mojí dosavadní, životní, dráhu. Věřím, že příležitosti a různé inspirativní myšlenky jaksi přicházejí samy a bez předešlého upozornění. Rozhodně mě tato situace vrátila zpět k příležitostnému malování, ze kterého se tedˇstal můj hlavní program. Třeba mě to bude, kdyby nic i trochu živit, kdyby to už se zpíváním vypadalo na draka. To co udělám první až se to přežene vím . Ze všeho nejdřív si dojdu ke kadeřníkovi na mamikuru a pěkně se "ohodím". Nějak mi to chybí. Ani jsem netušila, jaká jsem povrchní fintilka. Ale hodně žen to asi má, podobně jako já, tak trochu geneticky dané.

Premiéra Dívka na koštěti ve StudiuDva
Premiéra Dívka na koštěti ve StudiuDva
Křes knihy Saxana 70
Křes knihy Saxana 70

SAXANA 70 - Dívka na koštěti

Je to neuvěřitelné, ale za pouhé dva roky uplyne už půlstoletí od vzniku nezapomenutelné filmové komedie "Dívka na koštěti", která se může pyšnit mimo jiné hvězdný hereckým obsazením. Hlavní roli v ní ztvárnila tehdy mladičká Petra Černocká, která už tehdy začínala jako nadějná zpěvačka a účinkovala i v divadle Semafor po boku Jiřího Suchého. Od těch dob uplynulo mnoho vody a Petra také slaví jubileum. Vysypala krabice, otevřela desky a obálky a začala se probírat relikviemi, z nichž mnohé budou zveřejněny vůbec poprvé. Kromě spousty obrázků je kniha plná také vzpomínání na životní radosti i kotrmelce, ale hlavně na lidi, které cestou potkala. A protože vzpomíná právě Petra Černocká, děje se tak s patřičným nadhledem a dávkou humoru.

htmlkody.info
                                                                          email:spycross@spycross.cz                                                                    
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky