Ondřej Kepka vzpomíná na poslední setkání s Aťkou Janouškovou

25.03.2019

Herec a šéf Herecké asociace Ondřej Kepka vzpomíná na poslední setkání a focení s Aťkou Janouškovou

Znali se jen zběžně. Profesně ani soukromě se často nepotkávali, přesto o sobě věděli, měli se rádi, respektovali a obdivovali jeden druhého. Naposledy se setkali jen pár dní před tím, než ona náhle odešla do hereckého nebe. Řeč je o herečce a dabérce Aťce Janouškové a herci, fotografovi, režisérovi a moderátorovi, ale také šéfovi Herecké asociace Ondřeji Kepkovi.

Ondřej Kepka, kterého kdysi proslavila role v legendárním seriálu Arabela, a který vyrůstal v herecké rodině díky mamince herečce Gabriele Vránové, byl odmalička zvyklý na známé tváře. Na koho ale nyní zavzpomínal je právě Aťka Janoušková, s kterou se pár dní před smrtí naposledy setkal a v minulém týdnu se s ní loučily stovky lidí...

Aťka s Ondřejem se nesešli jen tak, jak se říká "jen na pokec", ale proto, aby ji Kepka, který je profesí také moderátor, režisér, kameraman ale i fotograf, zvěčnil.

"Měl jsem možnost setkat se s Aťkou Janouškovou při jednom z posledních rozhovorů. Fotil jsem ji na titul časopisu Doba seniorů. Zazvonil jsem u jejího bytu ve Strašnicích s mírnými obavami. Přeci jen jsme se osobně ani profesně příliš často nepotkávali.... Mé obavy byly zbytečné, což jsem záhy pochopil," svěřil se Ondřej Kepka, kterého odchody velkých hereckých legend v posledních týdnech velmi zasáhly.

"Hned ve dveřích ze mně spadly veškeré obavy! Objevila se milá tvář a měl jsem hned pocit, že jsem nejlepší kamarádi. Nic nebyl problém, ze všeho měla legraci a sršela z ní dobrá nálada. Smála se, když jsem ji fotil v sedě 'na bobku', protože jsem chtěl zachovat to nejzákladnější pravidlo - že nejlepší fotky se mají fotit s fotoaparátem na úrovni tváře člověka. I když ona je na ten svůj "podhled" jistě zvyklá, přemýšlel jsem, jak muselo být pro ni těžké, když se musela celý život dívat na svět "odspodu" a přitom měla v životě tak krásný 'nadhled',"prozradil herec a prezident Herecké asociace, jejíž byla Aťka Janoušková také členkou.

Ani ve snu by ho ale nenapadlo, že je to naposledy, co malou-velkou ženu vidí a má možnost s ní mluvit a vidět její laskavou tvář, úsměv a slyšet její tak specifický hlas, který propůjčila legendární Včelce Máje, stejně jako řadě dalších pohádkových postaviček...

"Jsem vděčný, že těch pár fotografií bude pro mne vždy krásnou vzpomínkou na "malou" - ale přesto velkou osobnost," podotkl Kepka, pro kterého byl odchod Janouškové stejně neuvěřitelný, jako třeba rodinného přítele Stanislava Zindulky, s nímž se kolegové a přátelé loučili jen den po ní.

"Je mi smutno. Smutno z toho, že odchází takhle skvělá a velká herecká generace. Garda profesionálů a lidí, pro které ten kumšt byl v podstatě posvátný," doplnil Ondřej Kepka, který teď se svým týmem připravuje další ročník Cen Thálie, které budou letos na podzim.

Aťka Janoušková ještě před svým odchodem stihla s kamarádem a spolupracovníkem Lubomírem Zemancem napsat a vydat knihu plnou střípků z jejího profesního i soukromého života s názvem Možná. Každý, kdo by ji rád měl, si ji můžeobjednat on-line na adrese atka@fenixradio.net

Foto archív KEPKA a HAUER

htmlkody.info
                                                                          email:spycross@spycross.cz                                                                    
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky