Královna gospelu Leona Gyongyosi navštívila U.S.A.

01.11.2017

Česká gospelová star Leona Gyongyosi si splnila svůj sen. Po úspěšných ročnících svého projektu Gospel Night se vydala zpívat do kolébky gospelu USA.

"Bylo to úžasné, nepopsatelně nádherné setkat se spoustou skvělých lidí, kteří mají hudbu ve svém srdci. Někteří z nich navíc byli i mými hosty na mém vánočním koncertu v Betlémské kapli, takže to bylo nádherné shledání. Jsou tam všichni strašně optimističtí, plní lásky, plní nadšení pro hudbu a plní víry." dodává Leona.

Leona je na naší hudební scéně známá původně jako frontmanka dívčí skupiny New Golden Kids, poté se na dlouhou dobu z osobních důvodů odmlčela a před čtyřmi lety se vrátila na hudební scénu s gospelovým žánrem. Hudbou, která má kořeny v USA. Jsou to písně o lásce, o Bohu, o víře, černošské písně, které se zpívají při bohoslužbách a z některých z nich se staly celosvětové hity, které zpívaly například hvězdy jako Elvis Presley, Aretha Franklin nebo Beyonce.

" Černošští zpěváci a zpěvačky gospely doslova žijí. Gospely jsou na každé jejich bohoslužbě. Oni jsou v kapli, mají bohoslužbu a přitom zpívají, uvědomila jsem si, že je to pro ně srdeční záležitost, jejich životní styl a spousta moc lásky a víry..." vypráví Leona.

Gospel na naší hudební scéně není tolik známý, do podvědomí lidí se dostává pomalu, v našich kostelech jsme zvyklí spíše na ticho, modlitby a zpívání je velmi ojedinělé.... "No právě, a proto jsem si vybrala gospely, jsou to nádherné písně, plné lásky, porozumění a pochopení. Chci, aby si to lidé uvědomili i tady u nás. Svým projektem Gospel Night se snažím lidem dávat víru a lásku, probouzet v nich emoce a chci, aby si uvědomili, že lásku, víru a radost, mohou mít každý den, aby si uvědomili, že na světě jsou i jiné věci, než jen starosti, práce, povinnosti, každodenní shon a podobně. Každý z nás by měl mít nějakou víru, jakoukoliv, ale měl by ji mít. Já navíc své koncerty mám i charitativně zaměřené, takže každým koncertem pomáhám i těm, kteří to potřebují."

Dostat se do USA je asi snem každého zpěváka. Není to mnohdy jednoduché zpívat za velkou louží, ale Leoně se to podařilo.

"Ano, jsem za to moc šťastná, opravdu se mi splnil sen. Díky skvělým lidem z křesťanské university Saint Andrews a dalších přátel z okolí státu Michigan, kde jsem byla, můžu říct, že jsem si splnila sen. Navíc na mě byli tak hodní, že mi nabídli i další spolupráci a na některé z mých přátel se můžete těšit opět na Vánoce, kde se mnou budou zpívat opět 17. 12. v Betlémské kapli. Měla jsem navíc možnost si zazpívat i na akci, kde zpíval například YPJ & FVC, což je zpěvák, který je nominován na Grammy."

Skromné královně gospelu se dostalo v USA milého přijetí a velkého uznání. Není běžné, že hned při první návštěvě má člověk možnost zpívat a hned se zapojit do několika akcí. " Já si toho strašně moc vážím, setkala jsem se s lidmi, kteří jsou špičky ve svém oboru a oni mě přijali mezi sebe. Dali mi možnost zpívat s nimi a zapojili mě do svých projektů. Je to pro mě něco neskutečného a možná si to ještě ani pořádně neuvědomuju" směje se Leona.

Velmi nadějná a talentovaná Leona nyní míří na světovou hudební scénu a my z toho máme radost.
Držíme jí palce a ať se jí daří.

htmlkody.info
                                                                          email:spycross@spycross.cz                                                                    
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky