Petr Jákl získal do svého filmu držitele dvou Oscarů Michaela Caina

07.09.2018

Po americké hvězdě Benu Fosterovi odhalil režisér Petr Jákl další herecké eso, které se objeví v jeho historickém velkofilmu Jan Žižka. Pro svůj film získal jednu z největších osobností světové kinematografie, držitele dvou Oscarů herce Michaela Caina. Herec známý ze snímků Pravidla moštárny, Mládí, Batman začíná a mnoha dalších, si ve filmu zahraje jednu z nejvýraznějších rolí, fiktivní postavu Lorda Borše, pravou ruku krále Václava IV. a bojovníka za práva obyčejných lidí.

"Do poslední chvíle jsem nevěřil, že si Michael Caine ve filmu opravdu zahraje a navíc jednu ze zásadních rolí. Když mi ale o víkendu zavolal a řekl mi, jak moc se na natáčení těší, tak jsem pomalu začal věřit, že se zázrak stává skutečností. Michael Caine je pro mě naprostá legenda a ani ve snu bych si nedokázal představit, že budu mít někdy tu čest režírovat film, ve kterém bude hrát," prozradil režisér a producent Petr Jákl.

Foto : TotalFilm

Dvojnásobný držitel Oscara Michael Caine hrál ve více než stovce filmů. Spolu s Jackem Nicholsonem jsou v každém desetiletí od roku 1960 jedinými nominovanými herci na Oscara v hlavní nebo vedlejší roli. Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli pak získal ve filmu Hana a její sestry (1986) a Pravidla mošťárny (1999). Získal také tři Zlaté glóby za filmy Tichý hlas, Jekyll & Hyde a Rita.

Nezapomenutelný byl také například v divácky úspěšné Nolanově trilogii Batman začíná, Temný rytíř a Temný rytíř povstal, kde ztvárnil sluhu Alfreda Pennyworthe, nebo ve filmech Podfukáři, Interstellar, Kingsman: Tajná služba, Dokonalý trik, Potomci lidí a v mnoha dalších. Zahrál si také v komediálním dramatu Mládí (2015), za nějž obdržel Evropskou filmovou cenu pro nejlepšího herce. Od října můžeme v českých kinech Michaela Caina vidět v pravdivém příběhu o jedné z největších loupeží diamantů v britské historii ve filmu Králové zlodějů režiséra Jamese Marshe (snímek výše je právě z tohoto filmu).

Z obsazení této herecké hvězdy má obrovskou radost i producent filmu Cassian Elwes, který sámzískal desítky cen po celém světě včetně tří Oscarů. "Od první chvíle, co jsem začal pracovat ve filmovém průmyslu, jsem snil o tom, že budu jednou dělat film s Michaelem Cainem. Teď se ten sen stal skutečností a já ani nedovedu popsat, jak jsem šťastný. Je to živoucí legenda!" doplnil hollywoodský producent.

Více o pětaosmdesátiletém herci, který by se měl zúčastnit zářijové části natáčení, sdělí Petr Jákl na tiskové konferenci k filmu ve čtvrtek 13. září.

htmlkody.info
                                                                          email:spycross@spycross.cz                                                                    
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky