Manželé Brzobohatí zahájili vernisáž výstavy obrazů Taťániny matky

30.05.2019

Taťána Gregor Brzobohatá spolu se svými sestrami uspořádala pro svou maminku, vášnivou malířku a milovnici zvířat Taťánu Kuchařovou v galerii Adolf Loos Apartment and Gallery v pražském Mánesu.

"Jsem až zaskočena velkým zájmem o výstavu, protože ještě předtím než vůbec začala, jsem prodala obrazy pěti lidem. Nyní se jich prodalo devět," raduje se Taťána Kuchařová, která tuto výstavu dostala od dcer jako dar ke Dni matek. Výtěžek výstavy věnuje spolku Záchranné pacičky.
Kromě Ondřeje Gregora Brzobohatého přišli Taťánu Kuchařovou podpořit nejen její přátelé a rodina, ale také manželé Zapletalovi, kteří malířce věnovali knihu Báchorky blanického rytíře z pera samotného Miloše Zapletala. "Tániny obrazy jsou jako z pohádek, takže jsme nemohli zvolit lépe."

"Vtipné je, že když jsem přišla do Ondřejovy rodiny, tak jsme zjistili, že jim doma visí právě maminčin obraz," smála se Taťána."Uspořádala jsem mamce ke Dni matek výstavu jejích obrázků, abych jí tak poděkovala za to, jak nás, tři sestry, vychovala," prozrazuje Taťána Brzobohatá.
"Maluji už od mala. Je to pro mne obroský relax, odpočinek, stav bez myšlenek. Ráda si u malování pouštím Drdovské pohádky, které mě unáší do jiného světa, který je často patrný právě na mých obrazech," dodává její maminka Taťána Kuchařová.
"Bylo krásný vyrůstat obklopená obrázky mamky. V její tvorbě se odráží její láska ke klasickým pohádkám, hlavně od Drdy, a pak k přírodě a zvířatům. Od malička jsem tohle všechno měla díky ní kolem sebe a sama to miluju. Pamatuju si, jak mamka měla svůj pracovní stůl, všude barvy a štětce, a jak jsem jako maličká na obrázky nesměla sahat, když schly. Tak jsem chodila s ručičkama za zády a jen se dívala. Kromě obrazů nám mamka malovala i pokojíčky, měli jsme tam Sněhurku, trpaslíky, Krtka, Křemílka a Vochomůrku nebo Aladina, což bylo originální. Já jsem na kreslení a malování neměla dřív trpělivost, byla jsem hyperaktivní dítě a pamatuju si, že jsem jednou měla z výtvarný i dvojku," vzpomíná Taťána Gregor Brzobohatá.

Taťána Kuchařová (19. leden 1967, Opočno)Ačkoli vystudovala obor zdravotní laborant a doposud pracuje částečně jako zdravotní sestra na kardiochirugii a částečně coby kosmetička, k malování ji to táhlo již od dětství. Její výtvarný styl se řadí mezi naivní malbu a nejčastějším tématem jejich mnohdy až snových maleb bývá příroda, zvířata a jejich společné soužití a propojení s lidmi. Právě zvířata jsou její nějvětší životní vášní. Sama má doma několik nalezenců koček a psů, ale stará se i o želvy, papouška a slepice. Není proto překvapením, že část výtěžku z výstavy a prodeje jejích děl půjde na spolek Záchranné pacičky, jehož je Taťána Kuchařová mnohaletou podporovatelkou. Doufáme proto, že budou návštěvníci výstavy nadšeni jako na její první výstavě, díky níž se prodala veškerá vystavená díla.
htmlkody.info
                                                                          email:spycross@spycross.cz                                                                    
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky