Cyrano měl premiéru v hlavní roli s Evou Burešovou a hudbou Ondřeje Brzobohatého

23.09.2020

Divadélko Radka Brzobohatého, které má stálou scénu ve Strašnickém Divadle Solidarita má za sebou velkolepou premiéru hudební love story Cyrano autorské dvojice Ľubomír Feldek a Ondřej Gregor Brzobohatý. Generálka se uskutečnila už v červnu, nyní se vtipný příběh, kde ale ukápne i slza představil publiku.

Skvělá maska obřího nosu Cyrana, kterého hraje Vojtěch Efler, překrásné kostýmy z dílny předního divadelního i filmového výtvarníka Josefa Jelínka a propracované dialogy pod režijním vedením Hany Gregorové, to je napínavý děj se smutným, i když romantickým koncem.

"Jsem moc ráda, že se nám i přes koronavirovou krizi podařilo divadlo udržet, a že jsme mohli i nazkoušet toto představení. Jsem hrdá za sebe i za celý ansámbl na to, že generálku jsme měli bez jediného zastavení. Však máme taky skvělé obsazení," uvedla umělecká šéfová, režisérka a herečka Hana Gregorová, která je velmi ráda, že s producentkou a provozovatelkou Divadélka Radka Brzobohatého Álou Šebkovou vsadili na osvědčenou kartu.

V hlavních rolích uvidí diváci Evu Burešovou, Davida Gránského, Mirka Šimůnka. Irena Máchová, Vilemina Marhoulová, Tom Sean, který je bratrem Davida Gránského, Martin Sochor, Jiří Chvalovský či Miloš Nejedlý.

Již zmíněného Vojtu Eflera znají z rádia, ale také například i ze seriálu Ordinace v růžové zahradě, kde hraje policistu, kapitána Janáka.

"Je to krásná hra a myslím si, že se nám podařilo poskládat skvělý tým lidí. Ten nos, který mi vyrobil skvělý filmový výtvarník David Šesták, si moc užívám. Už proto, že je realistický, že se přes něj dá dýchat a skvěle mi sedne," prozradil herec.

Nos je speciálně vyrobený právě pro konkrétního herce a je dobré, že se na každé představení nebude muset vyrábět nový, ale pár jich vydrží, a pak se zase vytvoří nový.

"Jsem se sám sebe až úplně lekl. S tím nosem se nepoznávám ani já sám," prohlásil s úsměvem skoro dvoumetrový herec, jehož divadelní frňák vypadá, jako kdyby ho měl od narození," dodal Efler.

"Já v Cyranovi představuji Roxanu a jsem taky moc ráda, že jsme zase začali zkoušet a hrát. Konečně zase začínáme normálně žít. Mě kromě toho zaměstnává i natáčení Slunečné a mám i další závazky. Jsem moc ráda, ta pauza byla na mě až moc dlouhá," prozradila i hvězda primáckého seriálu Slunečná Eva Burešová.

V kostýmu to moc sluší i Mirku Šimůnkovi, kterého diváci znají z pohádek Zdeňka Trošky, z filmů, ale i jako televizního moderátora.

"Jsem rád, že se věci vrací do starých kolejí a snad už bude jenom líp. Moc se těšíme na diváky a představení Cyrano bude zkrátka to, na co musíte přijít," zve charismatický, urostlý herec a také moderátor Šimůnek.

Diváci byli z představení nadšení, někteří vytahovali kapesníky, protože slzička ukápla, nicméně všichni obdivovali herecké výkony, ale třeba i novou divadelní oponu.

Tu během jarní koronavirové doby ušila vlastnoručně Hana Gregorová.

"Byly to takové malé galeje. Představte si látku 10 x 5 metrů, k tomu volán, tkaloun, na který se to zavěšuje. Byly to hodiny a hodiny práce, ale bavilo mě to, i když s posledními stehy jsem se modlila, aby už opravdu byly poslední," dodala s úsměvem herečka a režisérka, jejíž tým jak v divadle, tak i na zájezdech hraje i řadu dalších skvělých kousků. Například Daně, daně a jak na ně, nebo Boeing, Boeing, aneb tři letušky v Paříži, ale i další komedie.

Foto: Jaroslav Hauer
PR René Kekely a Jaroslav Hauer

htmlkody.info
                                                                          email:spycross@spycross.cz                                                                    
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky